Sabelhagens olivlund

lördag 3 juni 2017

Sköna dagar på landet och ny blus från Ralph Lauren


Nu är vi på landet och tar igen oss efter allt flyttande:) 
Vi vill inte se fler kartonger, varken jag eller Daniel:).  Så en långhelg på landet passar fint, vädret är väl ingen höjdare men det gör inte så mycket. 
I dag har vi varit och köpt närproducerat kött på Kustcharken, älskar deras kött, en fika på Hamnbageriet i Kungshamn, och finaste fisken köpte vi i Hunnebo. Så nu ska vi nog klara oss över helgen när det gäller mat:). 

Nu sitter jag ute i Loungegruppen med ett glas vitt och Daniel grillar intill.  Det blåser så jag har svept in mig i en filt, nackdelen med att bo nära havet är väl blåsten då:).  Lykke sitter jättenära intill husse och grillen för att vara helt säker på att han inte missar att sticka till henne en bit kött:). Man hör motorbåtarna som kör snabbt nere vid bryggorna. Livet på en pinne:) 




Beställde en ny blus, så skön och mjuk. Du hittar den här 






Nu dags för god grillmiddag 


Ha en skön helg 


Kram Maria 




4 kommentarer:

  1. Så koselig det ser ut på landet! Ja, dere må være slitne etter all flyttingen.
    God helg på landet!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Skönt med en helg på landet efter allt flyttstök. :) Kul att se lite från nya bostaden och jag hoppas på trädgårdsuppdateringar från Sabelhagen framöver.
    Önskar en fortsatt trevlig helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni har det! Det var länge sedan jag var på västkusten - det är verkligen något speciellt!
    Söt blus du har på fotot förresten!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Deilig med en pust i bakken, selv om været ikke er det beste, så er det vel fint med litt forandring tenker jeg.

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.